انتخاب مبل مناسب برای دکوراسیون داخلی

ما در این مطلب قصد داریم شما را در انتخاب مبل مناسب برای فضای دکوراسیون داخلی منزلتان راهنمای کنیم. برای خیلی از افراد جای سوال است که چه چیدمانی مبلی متناسب با فضای خانه آنها است؟ یا چه جنس مبلمانی و برای چه خانه‌ هایی مناسب است؟ در این مقاله به سوال های شماپاسخ داده خواهد شد. در نتیجه انتخاب مبلمان خود را اصولی تر و حرفه ای تر انجام دهید.


مبل یکی از عناصراصلی دکوراسیون داخلی به حساب می آید. همچنین وجود ست مبلمان به یک امر ضروری تبدیل شده است. حالا اگر قصدتان برای خرید مبلمان منزل یا تغییر آن جدی است باید توجه داشته باشید برای انتخاب مبل مناسب باید به چند نکته توجه کرد:

در نظر گرفتن ابعاد و اندازه سالن نشیمن قبل از خرید مبل راحتی

اگر نشیمن بزرگ یا کوچکی دارید باید قبل از خرد به این فکر کنید که تا چه حدی می خواهید فضای اتاق را با مبلمان پر کنید؟ آیا می خواهید در کنار آن میز و صندلی ناهار خوری هم قرار دهید؟ اگر فضای خانه شما کوچک است و می خواهید بهترین استفاده را از این فضای کوچک کنید، بهترین پیشنهاد استفاده از مبل راحتی ساده یا یک کاناپه ی L است. اگر می خواهید مبل تان نقطه ی کانونی نشیمن تان باشد، مبل هایی انتخاب کنید که دور تا دور فضا چیده می شوند، فضای زیادی اشغال می کنند و جای زیادی برای نشستن فراهم می کنند.

 

تعیین جهت قرارگیری مبلمان و کاناپه در فضای نشیمن

باید قبل از چیدن مبلمان خود به این نکته توجه کنید که می خواهید مبلمان شما به کدام سمت باشد. آیا به سمت پنجره یا تراس که فضای بیرون را ببینید؟ یا اینکه میخواهید جلوی تلویزیون قرار بگیرد؟ اگر اهل دورهمی و نشستن های دوستانه هستید، مبلمان تان را به صورت نیم دایره بچینید که فضای دوستانه تری داشته باشد. نکته بعدی که باید در نظر گرفت مورد استفاده از مبل است. آیا شما گاهی برای مطالعه یا لم دادن از میل استفاده می کنید یا فقط برای پر کردن دکوراسیون منزلتان است؟ اگر برای مطالعه یا استراحت های کوتاه استفاده می کنید می توانید مبل خود را با کوسن پر کنید. کوسن ها در طرح و رنگ های مختلفی هستند که برای هر سلیقه ای تنوع دارند.

شکل مناسب چیدمان مبلمان برای دکوراسیون

حال که کاربرد مبل تان مشخص شد، زمان آن است که تعیین کنید چه شکلی از آن برای فضای شما مناسب است. برای مثال یک مبل L شکل گزینه ی بسیار مناسبی برای فضاهای باز است که نیاز به تفکیک دارند – مانند تفکیک نشیمن از غذاخوری.

 

انتخاب جنس و روکش مبلمان

بسته به اینکه فرزند کوچک دارید یا حیوان خانگی مسلم است که از مبلمان با رنگ های روشن مناسب نیست زیرا که زود کثیف خواهد شد. همچنین در انتخاب جنس مبلمان ، چرم مخملی به دلیل آسیب پذیری زیاد، گزینه ی مناسبی نیست. گزینه ی دیگر، انتخاب روکش مناسب برای مبلمان محوطه در فضاهای بیرونی است. این روکش ها باید از پارچه هایی انتخاب شوند که در برابر لکه، آب و رنگ پریدگی در مقابل آفتاب مقاوم باشند.


اگر در شیراز زندگی می کنید و به دنبال مبلمان مناسب و با کیفیت هستید به لینک لیست مبل فروشی های شیراز مراجعه کنید.

 

 

انتخاب مبل مناسب برای دکوراسیون داخلی

 

شرایط ثبت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری