کارگزاری بورس چیست؟

 

 

اگر قصد سرمایه گذاری در بازار بورس را دارید باید به دنبال شرکت کارگزاری بورس می گردید این مقاله مناسب شما است. هدف همه افراد از سرمایه گذاری، کسب سود بالا است و همواره یکی از دغدغه‌های افراد حاضر در هر جامعه‌ای افزایش سود حاصل از سرمایه‌گذاری استو این مسئله موجب می‌شود که افراد به ارزیابی گزینه‌های مختلف سرمایه‌گذاری جهت ورود به آن باشند. تا مدت ها قبل تنها گزینه افراد برای سرمایه گذاری سپرده های بانکی بود ولی در حال حاضر سرمایه گذاری دیگر به بانک ها خلاصه نمی شود. امروزه سرمایه گذاری در بازر بورس طرفدار بسیار زیادی پیدا کرده است.

 

در این مقاله به این پرسش پاسخ خواهیم داد که کارگزاری بورس چیست؟

کارگزار بورس چه کسی است؟

به طور کلی می‌توان گفت کارگزار ، واسط بین افراد سرمایه‌گذار و سازمان بورس هستند و کار خرید و فروش سهام و اوراق بهادار به نمایندگی از طرف مشتریان توسط کارگزاران انجام می‌شود. کارگزاران اشخاص حقوقی هستند که به نمایندگی از طرف مشتریان خود اقدام به خرید و فروش اوراق بهادار و کالا و یا اوراق مبتنی بر کالا و ارائه سایر خدمات در بازار سرمایه به مشتریان می‌کنند. انجام فعالیت توسط کارگزاری نیازمند کسب مجوز تاسیس و فعالیت از سازمان بورس و اوراق بهادار و عضویت در کانون کارگزاران بورس و اوراق بهادار و بورس مربوطه است.



افرادی که در شرکت های کارگزاری مشغول به فعالیت می­باشند، افرادی خبره، با تجربه و آشنا به مسائل مالی هستند که نسبت به شرایط اقتصادی، بازار اوراق بهادار و بازار کالاهای مختلفی که معامله می شود شناخت دارند و با تسلط خود بر قوانین و مقررات می توانند بهترین اقدام به ­منظور خرید و فروش اوراق بهادار و کالا در تالار معاملات بورس­ها و بازارهای خارج از بورس را برای مشتریان انجام دهند.

 

خدمات کارگزاری :

  • سرمایه‌گذاری و خدمات کارگزاری
  • خدمات مالی

شرکت کارگزاری از این خریدوفروش چه نفعی می‌برد؟

از لحاظ منطقی شرکت کارگزار در مقابل کاری که برای شما انجام می دهد باید سودی حاصل کند. در نتیجه برای هر سفارش خرید یا فروش ،شما موظف به پرداخت مبلغی بابت کارمزد شرکت کارگزاری بورس و همین‌طور کارمزد سازمان بورس و شرکت‌های وابسته هستید. برای خریدوفروش سهام لازم به مراجعه حضوری به شرکت کارگزاری نیست. بلکه می‌توانید با کارگزاریتان تماس بگیرید و دستور خرید خود را تلفنی به او اطلاع دهید. به همین راحتی!

 

شرکت کارگزار خود را چگونه انتخاب کنیم؟

برای انتخاب شرکت کارگزاری بورس باید دقت زیادی کنید. مواردی که باید به آنها توجه داشته باشید از جمله : وب سایت این مراکز، آدرس شعب نمایندگی ، لیست خدمات و یا پرس و جو اغز دیگر سرمایه گذاران همان مرکز. اگر در شیراز زندگی می کنید و به دنبال کارگزاری بورس در شیراز هستید از لینک لیست کارگزاری های بورس در شیراز می توانید بهترین مراکز کارگزاری را جستجو کنید.

 

کارگزاری بورس چیست؟

 

 

شرایط ثبت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری