ارتوپدی چیست؟

 

در این مقاله به چند تا از پرسش های شما از جمله ارتوپدی چیست ؟ ارتوپد کیست ؟ و درمان ارتوپدی می پردازیم.


ارتوپدی یا Orthopedics شاخه ای از جراحی می باشد که در حیطه سیستم حرکتی بدن فعالیت دارد. سیستم حرکتی از جمله استخوان ها، مفاصل، عضلات و دیگر بافت هایی است که در اندام های حرکتی وجود دارند.

 

دکتر ارتوپد خوب کیست؟

دکتر ارتوپد پزشکی است که در تشخیص، درمان، پیشگیری و توان‌بخشی اختلالات، آسیب‌ها و بیماری‌های سیستم اسکلتی عضلانی بدن آموزش دیده است. متخصص ارتوپدی که به آن متخصص استخوان و مفاصل یا جراح استخوان و مفاصل یا ارتوپد هم میگویند تلاش میکند تا با استفاده از روش های جراحی و غیر جراحی به تشخیص و درمان مشکلات سیستم حرکتی بدن، بیماری های سیستم عضلانی اسکلتی از بدن انسان بپردازد.

 


روش‌های جراحی دکتر ارتوپد؟

آرتروسکوپی– روشی که با استفاده از دوربین می‌توان داخل مفصل را دید
فیوژن– روشی که با استفاده از میله‌ها یا دستگاه‌های داخلی، استخوان‌ها به هم جوش می‌خورند
فیکسچر داخلی – روشی که قسمت‌های شکسته استخوان را با صفحات، پیچ یا مهره نگه می‌دارد.
جایگزینی مفصل – یک مفصل آسیب‌دیده برداشته می‌شود و به‌جای آن یک مفصل مصنوعی یا به‌صورت جزئی، یا کلی یا اصلاح آن جایگزین می‌گردد.
استئوتومی– اصلاح ناهنجاری استخوانی با برش و تغییر محل استخوان
ترمیم بافت نرم – ترمیم تاندون‌ها یا رباط‌ها
اگر در شیراز هستید و به دنبال بهترین دکتر ارتوپد در شیراز می گردید می توانید از لینک لیست پزشکان متخصص ارتوپدی در شیراز به آدرس و شماره تماس آنها دسترسی پیدا کنید.

 


وظایف ارتوپدی چیست؟

می توان گفت هدف و وظیفه اصلی ارتوپد ارتقاء و بهبود رشد سیستم عضلانی اسکلتی و درمان تغییرات دژنراتیو است. یک پزشک متخصص ارتوپد باید به مسائلی از جمله : تشخیص آسیب یا اختلال، درمان با داروها ، تمرینات، جراحی، تمرینات توانبخشی یا سایر برنامه های درمانی و ... بپردازد.

 


بیماری هایی که توسط ارتوپد درمان خواهند شد:

آرتریت - نکروز استخوان - پارگی رباط - کمر درد - سیاتیک - عفونت مفاصل - پارگی تاندون ها - اسکولیوز- فتق دیسک - خار پاشنه - رگ به رگ شدن

 

ارتوپدی چیست؟

 

 

شرایط ثبت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری